Αθήνα, 22 Ιανουαρίου 2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κοινή Ανακοίνωση Υπουργείου Εξωτερικών και ΑΑΔΕ:
Χωρίς δασμούς, μόνο με ΦΠΑ, τα εμπορεύματα καταγωγής Ην. Βασιλείου

Το Υπουργείο Εξωτερικών δια του Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών υπό την ιδιότητά του επικεφαλής της Διυπουργικής Επιτροπής για το Brexit, κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων διά του Διοικητή της, κ. Γιώργου Πιτσιλή, σε συνέχεια της στενής συνεργασίας και συντονισμού τους για την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ και για την καλύτερη ενημέρωση πολιτών και επιχειρήσεων υπογραμμίζουν τα εξής:

Από 1.1.2021, το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται εκτός Τελωνειακής Ένωσης της ΕΕ και, ως εκ τούτου, οι αποστολές εμπορευμάτων και αγαθών μεταξύ των δύο μερών υπάγονται σε τελωνειακό έλεγχο (σύμφωνα με τον Κανονισμό 952/2013 της ΕΕ). Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνεται ότι:

Για τα εμπορεύματα, που έχουν καταγωγή από το Ηνωμένο Βασίλειο:

– ΔΕΝ επιβάλλεται δασμός («μηδενικός προτιμησιακός δασμός»)
– Επιβάλλεται ΦΠΑ εισαγωγής (σύμφωνα με τους εθνικούς συντελεστές ανά αγαθό).
– Ελέγχονται τυχόν περιορισμοί, απαγορεύσεις και αδειοδοτήσεις ανά είδος εμπορεύματος και αγαθού (σύμφωνα με την ενωσιακή και εθνική νομοθεσία).

Για τα εμπορεύματα, που έχουν καταγωγή από τρίτες χώρες, αλλά εισέρχονται στην Ελλάδα μέσω του Ηνωμένου Βασιλείου, επιβάλλεται και δασμός.

Ανάλογα με το είδος της αποστολής των αγαθών (εμπορικού ή μη εμπορικού χαρακτήρα), την αξία των εμπορευμάτων και τον τρόπο εισόδου/μεταφοράς τους στη χώρα μας (πχ., μεταφορά μέσω ταχυδρομείου και ταχυμεταφορών, προσωπικές αποσκευές ταξιδιωτών), ακολουθούνται, κατά περίπτωση, τελωνειακές διαδικασίες διευκόλυνσης και απλούστευσης και σχετικές δασμοφορολογικές απαλλαγές. Αναλυτικότερα παρέχονται οδηγίες στον συνημμένο Πίνακα.

Τέλος σημειώνεται ότι τα τελωνεία ΔΕΝ επιβάλλουν καμία άλλη χρέωση.

Τέλη εκτελωνισμού, που επιβάλλουν μεταφορικές εταιρείες και ταχυδρομεία/μεταφορές, λοιπές αμοιβές τους για τις παρεχόμενες υπηρεσίες (πχ., τελωνειακή αντιπροσώπευση) και κόστη για διάφορα δικαιώματα (αποθήκευση, πρακτόρευση, διατακτικές) υπάγονται στη συμβατική σχέση μεταξύ του μεταφορέα και του πελάτη/παραλήπτη.

Είναι δικαίωμα του καταναλωτή να τα αναζητεί και να ενημερώνεται εγκαίρως για τα παραπάνω. Αντίστοιχα είναι υποχρέωση των εκτελωνιστικών εταιρειών ή άλλων παρόχων υπηρεσιών (μεταφορικών κλπ) να παρέχουν πλήρη ενημέρωση για τα επιπλέον κόστη που ενδέχεται να προκύπτουν κατά την συναλλαγή υπό το νέο καθεστώς που ισχύει από 1.1.2021.

Προς διευκόλυνση των συναλλασσομένων, ερωτήματα και αναφορές για τις τελωνειακές διαδικασίες, μπορούν να υποβάλλονται στις τρεις Τελωνειακές Περιφέρειες της χώρας, ως ακολούθως:

Αττική: 210 4511 003/ 4525 411, telp.attikis@aade.gr
Θεσσαλονίκη: 2313- 33 42 28/37/38, telp.thessalonikis@aade.gr
Πάτρα: 2610 423923, telperachaias@2702.syzefxis.gov.gr

Αναλυτική πληροφόρηση παρέχεται και μέσα από την ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/menoy/brexit) και του Υπουργείου Εξωτερικών (https://brexit.gov.gr/).

ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ (ΗΒ):

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ

*Απαιτούνται/ επιβάλλονται, ανάλογα με το είδος του εμπορεύματος/ αγαθού από τις αρμόδιες δημόσιες αρχές της χώρας (πχ., εισαγωγή φαρμάκων).
**Η ατέλεια δεν εφαρμόζεται στα προϊόντα καπνού, τα οινοπνευματώδη, τα αρώματα και τις κολόνιες.
***Η ατέλεια περιορίζεται, κατ’ αποστολή, σε συγκεκριμένες ποσότητες όσον αφορά τα προϊόντα καπνού, τα οινοπνευματώδη, τα αρώματα και τις κολόνιες (βλ. αναλυτικά οδηγίες ΑΑΔΕ).
****Το όριο της ατέλειας αυτής δεν περιλαμβάνει την ατέλεια των προϊόντων καπνού και των οινοπνευματωδών, για τα οποία ισχύουν συγκεκριμένα ποσοτικά όρια (βλ. αναλυτικά οδηγίες ΑΑΔΕ).

Πηγή : taxheaven